نقش مدیریت مشارکتی در بهبود آموزش و پرورش/ داریوش ترکاشوند
اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.

 مدیریت مشارکتی و نقش مدیریت کارامد در سازندگی جامعه و نسل آینده

داریوش ترکاشوند

 

یکی از مهمترین وظایف و هنرهای مدیریت آموزشی و نیروی انسانی سازمانها، شکوفاسازی استعدادها وبه فعلیت رساندن توانمندی ها وخلاقیت هاست.

بی تردید امروزه مدیریت مشارکتی از ضروری ترین شیوه های مدیریتی جهت رسیدن به اهداف مدیریت آموزشی و نیروی انسانی سازمان ها می باشد این هنر مدیریت در نحوه انتقاد پذیری و تشویق کارکنان به مشارکت پذیری در تصمیم گیری ها و سیاست گزاری ها هر سازمان نمود جدی پیدا می کند .

اکنون ما نیاز به مدیریت کارساز داریم ،به نحوی که با امکانات و منابع مالی و انسانی موجود بتوانیم بهره وری ایجاد کنیم .

مدیر موفق فردی است که با خلاقیت و نوآوری ازراه جلب رضایت کارکنان ،دبیران،آموزگاران،اولیاء و دانش آموزان و تامین منافع و حقوق آنان،بالاخص مشارکت دادن آنان در تصیم سازی ها در جهت نیل به اهداف پیش بینی شده گام بردارد.

مشارکت یک سیکل و حرکت آگاهانه،فعال ،آزاد و با اراده شخصی می باشد که برای تثبیت شرایط موجود و حرکت رو به جلو ضروری است.

لذا با توجه به این تعریف ما نمی توانیم جدا از شرایط سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی در مورد مشارکت مردم فکر کنیم واز فواید آن صحبت کنیم.

با توجه به اینکه  امروزه در مباحث توسعه، "انسان "محور است،طبیعتا مشارکت انسان در همه امور هم بیش از گذشته مد نظر می باشد.

شایسته سالاری در مدیریت ،ارتقای مشارکت زنان و به طور کلی افزایش مشارکت کارکنان،و بهره وری کارکنان و آموزش های حرفه ای و تخصصی و استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود در سازمان ها از عمده ترین اهداف مدیریت مشارکتی است.

امروزه در نظریات جدید اندیشمندان ،مدیریت مشارکتی بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است  .زیرا در واقع مدیریت مشارکتی سبب نزدیکی اندیشه ها و دیدگاه های کلیه افراد یک سازمان می شود و عملکرد جمعی با توجه به اهداف از پیش تعیین شده را بهبود می بخشد

بنابراین باید به این مهم توجه ویڙه شود که در تکمیل و اجرای برنامه های پیشنهادی از تمام ظرفیت ها بویژه با مشارکت دادن نیروهای انسانی خبره و خلاق از کادر اموزشی گرفته تا اولیاء و دانش آموزان جهت پیشبرد برنامه ها و رسیدن به اهداف مطلوب از پیش طراحی شده و رفع نقص با خرد جمعی نهایت استفاده در راستای دغدغه های آموزشی نهایت استفاده نماییم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پنج شنبه 30 شهريور 1396برچسب:, :: 22:3 :: نويسنده : *** راه معلم ***

مابرای رسیدن به دموکراسی،بایدازکودکان آغازکنیم ////////////// ///////////////
درباره ی سایت

به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیت‏ها، انجمن‏های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته‌شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد.
تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است ..........
">
تازه ها
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 232
بازدید کل : 5744
تعداد مطالب : 169
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1